Sunday, January 27, 2008

Vermoeiende week

Bijzonder weinig blogbijdrages deze week wegens heel erg druk met als gevolg dat ik een week voor vertrek naar Zuid-Afrika eigenlijk niet voldoende uitgerust ben...maar goed, we gaan daar deze week nog werk van maken!

Vrijdag en zaterdag was ik voor het werk aanwezig op de tweede 'FairTradeTowns Conference' in Brussel. Een goed jaar geleden ging de eerste editie door in Londen, was toen ook al heel leerrijk vooral op het vlak van netwerken. Dus konden we ook deze keer niet ontbreken. Goede contacten gehad met de Britse delegatie, maar ook met de mensen van de VS, Noorwegen, Finland, Nederland, Brazilië,... waren er fijne gesprekken. Het interessantste was waarschijnlijk mijn gesprek met Bruce Crowther, founding father van het hele concept van lokale besturen die rond FairTrade werken. Wat een visie...en ja, weer eens te vergelijken met mijn eerdere melding van 'incrowd people'. :)

Op zondag ging het richting Mechelen voor de nationale nieuwjaarsreceptie van sp.a. Goede speech van Caroline Gennez maar vooral veel bekenden en heel veel geklets en kussen (ah ja, het was dan ook een nieuwjaarsreceptie). Afspraken en dergelijke die tussendoor ook nog gemaakt werden... (op de foto met Evelien na de receptie :))
En in de namiddag ging het richting Aalter voor het verjaardagsfeestje van CV en Sabine - allebei jarig in de maand januari. Fijn om iedereen nog eens rond de tafel te hebben, zeker met het nakend vertrek volgende vrijdag. Precies of ze het er voor doen, want ook vorige keer vierden we net voor mijn vertrek een verjaardag. :)

No comments: