Wednesday, January 9, 2008

Unicum voor de regio

Het heeft wat voeten in de aarde gehad en het is een technisch dossier dat eigenlijk heel moeilijk is, maar toch zijn de verschillende sp.a-afdelingen in de regio Meetjesland er in geslaagd om samen tot een standpunt te komen. Het gaat hier over de verbreding van het Schipdonkkanaal dat de verbinding moet voorzien tussen Zeebrugge en het Scheldebekken...dwars door onze achtertuin.

En daar heb je het al: NOT IN MY BACKYARD! Dat is het zeker niet...we hebben er namelijk ook voordeel bij als de zeehaven van Zeebrugge het steeds beter doet (tewerkstelling bv). Maar het rustige polderlandschap zou toch wel zeer verstoord worden door containerschepen van 10m hoog. Daarom willen de sp.a-afdelingen dat de alternatieven goed onderzocht worden - een voorbeeld zou kunnen zijn om de bestaande route van Zeebrugge naar Gent via het kanaal Gent-Terneuzen en de Westerschelde te gebruiken. Zijn zulke infrastructuurwerken wel nodig?

Waarom een unicum voor de regio? Probeer maar eens met al die verschillende afdelingen - die dan nog eens verdeeld zijn over meerderheid en oppositie en het dossier dus keihard of net zacht willen aanpakken - een gemeenschappelijk standpunt te vinden. Dankzij de ondersteuning van sp.a-Oost-Vlaanderen en ook vanwege het initiatief van Bart Van Malderen - Vlaams parlementslid - was het mogelijk. Het spel zit nu op de kar en ook de pers heeft het mooi opgepikt...een goede start voor een dossier waar we nog jaren zoet mee zijn...

5 comments:

Anonymous said...

Wel, wel, wie ontdek ik hier via onze gemeenschappelijke vriendin Moontje? Long time, no see

Leuke blog, overigens.

Christophe Ramont said...

Euhm...met "stalen stem" weet ik gelijk precies niet wie mij hier teruggevonden heeft. :) Mag ik nog een tip of moet ik een vriend bellen? :)

Thnx voor compliment blog!

Anonymous said...

Ik ken Moontje via AFS. Wij hebben echter samen onze studies in Gent doorzwommen. en ik weet dat jij Moontje kent via BTC cursus of zo iets. Begint er al iets te dagen?
Oh, ik woon in Brussel, da helpt misschien ook.

Christophe Ramont said...

Fiel? :)

Anonymous said...

Hurrah :-)