Wednesday, September 19, 2007

Ook een broekzakbeller?

Hier is altijd ruimte om extra reclame te maken voor het goede doel, dus vandaag is het opnieuw zover. De Brailleliga heeft een originele manier gevonden om aan fondsenwerving te doen...

Je kent het fenomeen: GSM in de broekzak en plots begint dat spel te bellen of sms'jes te versturen zonder dat je het zelf goed weet. Ik gebruik het als excuus voor mijn hoge telefoonrekening, maar bij mij is dat eigenlijk niet van tel aangezien ik zo'n exemplaar heb dat dichtklapt en enkel foto's neemt zonder dat ik het besef. :) Meestal is de eerste persoon die in het telefoonboek staat (Ann, Aimé of wie dan ook) het slachtoffer van dienst. Als die dan nog eens niet opneemt zit je eigenlijk meer dan twee minuten op een voicemail...betalend.

Oplossing: steek het nummer 070/22.22.60 extra in jouw telefoonboek! Geef het de naam "A Blind Call" (zou voldoende moeten zijn om als eerste in de rij te staan) en als je dan per ongeluk belt gaat een bepaald bedrag naar de Brailleliga. Na 30 seconden wordt het signaal verbroken, zodat het ook voor de niet-wetende beller een goede zaak is. Ook een sms brengt op...

De affiche die het allemaal duidelijk moet maken kan je hier terugvinden. Allez, sla het nieuwe nummer maar op!

1 comment:

Anonymous said...

Ik ben voor! Ik ben namelijk zelf vaak "slachtoffer" van zulke telefoontjes, "A Blind Call" is zelfs voor "Aerts" gerangschikt... doen!