Monday, May 21, 2007

Palestijnen

Vandaag ging mijn hart een klein beetje aan het bloeden. Op het werk mochten we de Palestijnse delegatie van burgemeesters ontvangen, een delegatie die ik samen met mijn collega voorbereid had. Zo sterk voorbereid zelfs dat ik op vakantie een vergadering had in Ramallah. Het deed me dus iets om de mensen terug te zien die ik toen mocht ontmoeten...

Want ja Nathalie, ik mis Jeruzalem! Ja, ik mis Jeruzalem zelfs toen ik daar (kort weliswaar) aan het werk was. Dus was ik vandaag bijzonder trots dat we de delegatie mochten ontvangen. Want evident was het niet voor die burgemeester om de Palestijnse Gebieden te verlaten en richting Europa te komen. Maar ze zijn er geraakt, dat is het belangrijkste. Tof om te zien dat ze bijzonder geïnteresseerd waren. Eigenlijk waren de twee uren dat ze bij ons waren veel te kort, maar ze hebben een vrij druk programma af te werken...
Op het einde kregen we nog wat geschenken vanwege onze hulp in de voorbereiding van deze delegatie (niet alleen het bezoek op ons kantoor, ook de bezoeken aan verschillende lokale besturen werden door ons begeleid). Daarbij oa een tapijtje met Palestina op...tiens, lijkt sterk op wat ik ken als Israël...het zal wel aan mij liggen...

Campagnenieuws: ik sta te schitteren in het filmpje "Ja, wij waren op de gaypride" op de campagnewebsite. Check it out! :)

No comments: