Thursday, May 10, 2007

En de finalisten zijn...

Vanavond de halve finale van Eurosong! Blijkbaar ben ik de enige in België die ook maar enigszins geïnteresseerd is...het is duidelijk dat de Walen iemand sturen. De delegatieleidster van de Waalse inzending weet overigens waarom er meer Vlamingen naar Eurosong kijken dan Walen: Walen zijn gewoon te intellectueel!


Maar dan toch mijn lijstje voor vanavond. Van de 28 deelnemers mogen er tien door naar de finale:
  1. Malta
  2. Wit-Rusland
  3. Servië
  4. Denemarken
  5. Cyprus
  6. Bulgarije
  7. Turkije
  8. Israël
  9. Nederland
  10. België

De eerste vijf zijn gewoon geweldig goed en zullen er waarschijnlijk bij zijn. Servië en Wit-Rusland worden overigens al topfavorieten genoemd (ik herinner mij zoiets over een Kate Ryan vorig jaar ook maar enfin). De laatste vijf is eerder omdat ze altijd van iedereen punten krijgen én wishfull thinking. In de plaats van België gaat waarschijnlijk een land als Georgië naar de finale maar ik weiger die dus in mijn lijstje te zetten. :) Zolang Zwitserland maar niet door gaat...

No comments: