Wednesday, June 20, 2007

Wereldvreemde wereldreiziger

Prins Filip, Flupke voor de vrienden, doet het weer. Hij is op handelsmissie in China en mocht daar een (jawel!) zelfgeschreven speech ten berde brengen. Resultaat: Flupke feliciteert de Chinezen met hun aandacht voor het milieu. Qué?! Las ik vandaag niet dat de economische groei van China het grootste probleem van 'global warming' lijkt te worden? Het zal wel aan mij liggen...
Voor een mens die zoveel van de wereld ziet, toch zoveel onzin kunnen uitkramen... Hij moet echt wel in een aparte wereld leven.

Neen, geef mij dan maar échte wereldreizigers. Zo is er net weer ééntje vertrokken: Koen Besaen leerde ik kennen tijdens de (jawel, weeral...) BTC-cursus vorig jaar. Hij trekt er samen met vriendin een jaartje op uit, een wereldreis van formaat. Groen van jaloezie ben ik. Ook al heb ik vandaag beslist dat het 'wereldreizen' toch niet echt voor mij weggelegd is. Een jaar weg van huis lijkt mij gewoon praktisch een bijna onhaalbare kaart... Maar de reis van Koen zal ik wel met héél veel aandacht volgen!

No comments: