Saturday, March 10, 2007

VB en een holebibeleid

Het Vlaams Blok/Belang laat opnieuw zijn ware aard zien:

,,Komen er straks wegwijzers naar het Antwerpse stadspark? Met een plaatje van mannelijke geslachtsorganen en de bijhorende tekst "Seks in het park"? Al zijn die wegwijzers wellicht overbodig. Want wat seks in de bosjes en de publieke toiletten betreft, is het park tot ver buiten Antwerpen bekend en berucht. Maar misschien moet ook dat kunnen in het kader van de ‘diversiteit’ en de‘verdraagzaamheid’…?’’

Ziedaar het standpunt over een 'homovriendelijk toerismebeleid'... Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon tegen toeristen zijn ("Eigen volk eerst!") maar ik denk toch dat ze het eerder op holebi's gemunt hebben. En natuurlijk zijn holebi's allemaal wilde parkneukers, wat had u anders gedacht?

Puur economisch alleen al heel erg stom: holebi's zijn vaak kapitaalkrachtig en zeer geïnteresseerd in reizen. In heel wat landen (Canada! Italië!) en grote steden (Parijs! Amsterdam! Londen!) is er zelfs een specifiek homovriendelijk toerismebeleid. Niet nodig volgens VB...nog liever geen toerisme dan geld te moeten aanvaarden van jeanetten!

En buiten het economische (het is een argument waar ze misschien nog voor open staan) vermeld ik dan nog niet eens het menselijk argument...maar daar weet ik al langer dat ik op zowat alle vlakken verschil van extreem-rechts.

5 comments:

Anonymous said...

Zijn holebi's dan Marsmannetjes of zo? Waarin de overheid moet investeren met een apart beleid.
Is het dan niet mogelijk dat zij gewoon op reis gaan onder de mensen en met de mensen?

Hitler had destijds aparte compartimenten voor holebi's in de concentratiekampen, maar jij hebt er precies ook een handje van weg om deze mensen te isoleren van de rest van de samenleving.

Christophe Ramont said...

De gayscene op zich vind ik al een hokje apart, laat staan dat ik voorstander zou zijn van een volledige opdeling holebi-hetero. Uiteraard: mensen onder de mensen.

Neemt niet weg dat ik voorstander ben van een nichebeleid. Er zijn reizen voor avontuurlijke mensen, voor senioren, voor mensen met huisdieren,... Dit gaat toch ook niet over in hokjes steken? Het gaat over reizen 'op maat gesneden'.
Bijkomend: voor holebi's all over the world is het handig om weten waar ze welkom zijn en waar niet (want op heel wat plekken zijn ze niet welkom). Ik denk dat ze in Antwerpen zeker welkom zijn, waarom daar dan geen reclame voor maken.

En de vergelijking met de concentratiekampen is bijzonder scherp door de bocht...

Christophe Ramont said...

Ook Antwerpen wil die onderverdeling overigens niet. Zie http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={D8144C17-8B83-45CD-B121-1FD017A78947}&check=online
:)

Anonymous said...

Het was wat scherp door de bocht, inderdaad.
Eindelijk eens een verstandig iemand die zich niet laat provoceren.
In de tijd van mijn grootmoeder in het superkatholieke Kempense gehucht naast Turnhout, waren er ook twee mannen die samen leefden. Ruiten heer werd een van de twee genoemd, omdat hij een ruiten kostuum droeg.
De gemeenschap aanvaardde dat stilzwijgend en nooit waren zij het slachtoffer van laster of geweld.
Ik heb het soms wat moeilijk met de marketing van minderheidsgroepen in onze maatschappij, omdat ik belangrijker vind wat ons bindt dan wat ons scheidt.
Nu als katholiek moet ik toegeven dat ik seksuele betrekkingen tussen twee mensen van hetzelfde geslacht zondig vind, maar masturbatie, orale seks, anale seks tussen man en vrouw, en buitenechtelijke seks zijn even zondig mijns inziens. Ik ken de juiste gradatie niet van wat het ergste is. Ik ben dus zeker geen voorstander om holebi's te demoniseren. Maar ik heb het moeilijk met de promotie ervan, zoals ik het even schokkend vind als men zegt dat masturbatie normaal is of overspel relativeert.
Het zijn allemaal ernstige zonden tegen de kuisheid en moest ik zelf homoseksuele neigingen hebben, zou ik trachten een affectieve en platonische relatie met een andere man te hebben zonder seks. Maar dat is misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben zelf ook best een zondaar op andere vlakken.

Anonymous said...

Dat het Vlaams Belang het niet zo begrepen heeft op holebi's, dat is zacht uitgedrukt. Jammer genoeg weet niet iedereen dat, ze zijn ook voorzichtig in wat ze rond dit onderwerp communiceren.

Persoonlijk sluit ik me wel bij je aan, Christophe, als je stelt dat een soort van nichebeleid mogelijk moet kunnen zijn. De maatschappij is nu eenmaal niet homogeen en van die diversiteit moeten we maximaal profiteren. Gelijke kansen voor iedereen.