Sunday, July 11, 2010

Een eigen huis

AAAAAAAH! “Spannende tijden” schreef ik dinsdag op mijn facebook, en spannende tijden zijn het zeker. Deze week heb ik beslist een appartement te kopen!

In de categorie “Huren is weggesmeten geld” en “als de revolutionairen van Re-animo ook allemaal burgerlijk geworden zijn, waarom ik dan niet?” ;) was ik eigenlijk al langer een beetje aan het uitkijken naar de aanschaf van een eigen locatie. Geen huis, want dan moet ik te veel opruimen :) dus liefst een appartement dat wat ruimte biedt. Alleen…onbetaalbaar in Gent!

Was ook al langer aan het uitkijken naar het project aan “The Loop” (Flanders Expo) maar mijn eeuwige traagheid had er ook deze keer voor gezorgd dat ik daar nog niet voor gezocht had. Ik was ook van de veronderstelling dat dit project nog wel enkele jaren zou nemen. Niets van hoorde ik twee weekends geleden, de verkoop was al lang bezig! Datzelfde weekend nog contact opgenomen, op donderdag een afspraak op de locatie zelf, en dinsdag nadien even bij mijn bank langsgeweest. Eerlijkheidshalve: tussendoor heb ik ook een gesprek met mijn lieve ouders gehad over mogelijke steun (want ook dit project is alleen helemaal onbetaalbaar)…

Komende van de bank op dinsdag moest ik eigenlijk gaan beslissen…en belde ik vanuit het station van Deinze (vanaf nu voor eeuwig verbonden met mijn appartement) naar de makelaar van dienst om een optie te nemen. Heel bevreemdend gevoel! Eigenaar worden van een appartement…en jezelf tegelijkertijd voor meerdere jaren in de schulden steken. :)

Alle informatie: het project “Wings” aan “The Loop” en het appartement waar ik een optie op heb (A3.01). Nu afspraak maken met notaris, papieren tekenen, afspraak met de bank…en we kunnen beginnen uitkijken naar de zomer van 2012, de vermoedelijke einddatum van het project! Dat lijkt nog lang, maar het zal er snel zijn…ben ik nu al zeker van. Al jullie comments meer dan welkom :) ofwel hier, of in de bevraging rechts (de vorige bevraging wat sp.a nu eigenlijk gedaan had met de verkiezingen werd overigens afgesloten met 55% "stand gehouden", 33% "verloren" en 11% "beetje verloren, beetje standgehouden"), of ergens anders... ;)

1 comment:

Anonymous said...

Proficiat met je aankoop broere!!
Ziet er prachtig uit!

Grtjs,
Zussie Nath